Tuesday, November 30, 2010

Bukan Senang Nak Senang

Kini , telah dua tahun setengah aku mengikuti PGSR (pensiswazahan Guru Sekolah Rendah) ambilan 2008 . Tinggal lagi 4 semester masa yang harus aku lalui bersama isteri tercinta yang sama-sama mengikuti program ini .  Dalam usaha meningkatkan pencapaian diri dalam kerjaya sebagai seorang guru dan pentadbir, aku kuatkan usaha untuk mengikuti program ini sebaik mungkin . Dalam niat aku untuk meningkatkan taraf ekonomi diri dan keluarga, mampukah aku menghabiskan pengajian ini . Aku sering membayangkan peristiwa-peristiwa yang indah dan menggembirakan bagi menguatkan semangat aku meniti kehidupan sebagai seorang siswazah . Dalam kekalutan meninggalkan anak-anak yang masih kecil di bawah pengawasan emak mertua yang juga terpaksa menjaga bapa mertua yang tidak begitu sihat . Kejam dan tidak berhati perutkah aku ? Adakah aku dan isteri mementingkan diri sendiri ? Ya,Allah kuatkanlah semangat hambaMu ini . Semoga segala pengorbanan ini akan dibalas dengan kemanisan untuk aku dan keluargaku .

No comments:

Post a Comment